سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فراخ سینگى و بردبارى دست‏افزار سرورى است و سالارى . [نهج البلاغه]

چرا بهائی نیستم؟

شوقی مدعی است که ایقان یک معجزه است . حال چگونه می توان غلط هایی بسیار ساده که حتی از یک نویسنده درجه چهار هم سر نمی زند به وفور در این کتاب معجزه یافت می شود؟
کسی که حتی برخی قواعد ساده نویسندگی را هم نمی داند ، چطور می تواند قوانینی مترقی را برای هدایت بشر وضع نماید؟!

به عنوان نمونه در همان 8 صفحه‌ی اول ایقان وجود 10 غلط ادبی را فهرست وار عرض می‌نماییم. (از مجموع همان 154 غلطی که استاد محیط طباطبائی بدان اشارت داشته‌اند ):
1. عبارت" فلتقدسن "در ص2 س2 (ص نشان صفحه و س نشان سطر ) غلط است زیرا لام امر بر سر جمع مخاطب امر داخل نمی‌شود. چنان که بعضی بهائیان در بعضی نسخه‌های اخیر متوجّه این غلط شده‌اند و عبارت "منزول من الله" ایقان را تصحیح کرده و به جای آن کلمه‌ی "قدسوا " را نشانده‌اند!
2 و 3. عبارت "لعل اتصلن"در ص2س3 دارای دو غلط است؛ زیرا اوّلاً "لعلّ" که از حروف مشبهه بالفعل است برسر فعل داخل نمی‌شود و ثانیا موکد نمودن مدخول "لعلّ" به نون تأکید غلط است چون ترجی با تأکید، به خصوص تأکید ثقیله سازش ندارد.
4. عبارت "اعصار و اقران"در ص4س15 غلط است، زیرا جمع قرن به فتح قاف به معنای زمان ، قرون است نه اقران. خواسته‌اند هم قافیه اعصار بگویند متوجّه غلط بودن اقران نشده‌اند.
5. عبارت "مستشرق"در ص6س8 غلط است و صحیح آن در اینجا "مشرق "است.
6. عبارت "جمال ازلیه"در ص6س15 غلط است، چون جمال مذکر است و صفتش هم باید مذکر باشد .
7. عبارت "بجناحین الایقان" غلط است و نون در اضافه حذف می‌شود و صحیح آن "بجنا حی الایقان "می‌شود.
8. عبارت "مخمود" درص8 س1 غلط است زیرا خمد فعل لازم است و فعل لازم اسم مفعول ندارد و صحیح آن "خامد" است.
9. عبارت "از آب عنصری افسرده نشود" در ص8 س2غلط است، زیرا ماء تکذیب معرضین، آب عنصری نیست بلکه آب معنوی است ! علاوه بر این که هیچ با ذوقی تکذیب و اعراض را به آب که مایه‌ی حیات است تشبیه نمی‌کند.
10. عبارت "ببصرالحدید" درص8س4 غلط است، زیرا معرفه صفت نکره نمی‌شود.


سید ::: چهارشنبه 86/7/4::: ساعت 11:12 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :37412
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<